Autoalarmy


Dá sa vyhnúť pokutám?

Policajti merajúci rýchlosť. Toto už berieme všetci ako samozrejmosť a bez nich si už snáď ani nevieme predstaviť naše slovenské cesty. V posledných rokoch sa ich na cestách objavuje čím ďalej tým viac. Väčšina z nás prispieva do štátneho rozpočtu nemalými sumami za pokuty, ktoré od nás páni policajti vyberú. Samozrejme, že maximálne povolené rýchlosti sú prioritne nastavené tak, aby bola čo najväčšia bezpečnosť na cestách. Zo skúseností však vieme, že sa veľmi často policajti objavujú na úsekoch, kde nejde o bezpečnosť na cestách, ale tam, kde je veľká pravdepodobnosť, že budú mať úspech a namerajú čo najviac vodičov, a tým vyberú viac pokút.

Dopravné značky upozorňujúce na maximálnu povolenú rýchlosť sú kvôli bezpečnosti, no paradoxne neustále sledovanie tachometra, aby vodič náhodou neprekročil rýchlosť, môže viesť k zbytočným kolíziám, či dopravným nehodám.

Preto sa vodiči stále viac snažia nájsť spôsob, ako sa pokutám vyhnúť. A samozrejme nemyslíme tak, že budú dodržiavať maximálne povolené rýchlosti. Už niekoľko rokov sú na trhu zariadenia, ktoré môžu pomôcť nedostať pokutu za rýchlosť.

Sú dve skupiny týchto zariadení a síce tie, ktoré nám len oznámia, že v danom úseku sa meria rýchlosť - tzv. antiradary a tie, ktoré dokážu policajtom znemožniť, aby dané vozidlo namerali - tzv. laserové rušičky. Antiradary môžeme rozdeliť do dvoch skupín - s montážou a bez montáže. Tie bez montáže - prenosné - môžete používať vo viacerých autách, no majú menšiu citlivosť upozorňovania na meranie rýchlosti. Sú samozrejme lacnejšie ako tie, ktoré vyžadujú odbornú montáž.

Na Slovensku sa meria rýchlosť na cestách nasledovnými spôsobmi:

mikrovlnné merače rýchlosti

laserové zameriavače

mobilné úsekové meranie

stacionárne úsekové meranie.

Prvá skupina radarov - mikrovlnné merače rýchlosti - nazývajú sa ako Dopplerove merače rýchlosti - fungujú na princípe vysielania elektromagnetického žiarenia, ktoré sa následne odráža od vozidla späť k radaru. Na Slovensku sú rozšírené radary značiek Ramer a Multaradar CD. Antiradary na ne dokážu veľmi dobre upozorňovať. Overené a veľmi používané značky sú Genevo a Escort. Dôležité upozornenie: radarové detektory nefungujú pri atermických (pokovovaných) sklách.

Laserové merače tzv. LIDARY fungujú tak, že vyšlú infračervené impulzy smerom k vozidlu, ktoré sa následne odrazia späť k meraču, a tak sa vypočíta rýchlosť. Aj na tento typ meračov dokážu antiradary upozorniť, no vtedy už ste nameraný. V tomto prípade je ideálnou kombináciou antiradar spolu s laserovou rušičkou, ktorá dokáže policajtom znemožniť, aby Vás namerali. Za jej použitie však môžete dostať pokutu. Výhodou ale je, že je veľmi ťažké dokázať, že ste rušičku používali. Overenou značkou laserových rušičiek je LASER INTERCEPTOR.

Ani tí, ktorí si zaobstarali antiradar si nemôžu byť istí, že ich nenamerajú. Existuje totiž ďalší spôsob merania, tzv. merače POLCAM, ktoré nevysielajú žiadne vlny, či laser - merajú tak, že policajti vo svojom vozidle vyhotovujú videozáznam o Vašom priestupku. Je teda jasné, že pri rýchlej jazde treba dávať pozor na autá, ktoré predbiehate, resp. tie, ktoré by Vás pri rýchlej jazde začali prenasledovať.

Poslednou skupinou je stacionárne úsekové meranie, pri ktorom rýchlosť v danom úseku merajú dve kamery, a to tak, že prvá Vás odfotí pri vjazde a druhá na výjazde daného úseku, a tak vypočítajú Vašu rýchlosť. Rovnako aj na tento typ merania upozorňujú antiradary Genevo a Escort.

"Zelení mužíkovia" alebo "ujovia, čo robia tie drahé fotky" - aj toto sú pomenovania, ktoré pánom policajtom dávajú vodiči. Preto, ak sa chcete vyhnúť pokutám, doporučujeme dodržovať maximálne povolené rýchlosti, prípadne pouvažovať nad kúpou vyššie spomínaných zariadení.

Za rýchlu jazdu hrozia vysoké pokuty nielen u nás, ale aj v okolitých štátoch. Tu máme stručný prehľad susediacich štátov, ako aj štátov, cez ktoré sa ide do obľúbeného Chorvátska.

Pokutyj.jpg

 

Diskusia

K danej téme nebol pridaný žiaden diskusný príspevok
Tak neváhajte a budte prvý, kto pridá príspevok