Autoalarmy


Koniec zmrznutým a rozhorúčeným autám!

Koniec zmrznutým a rozhorúčeným autám!


Studené sedadlá, zamrznuté okná a zima v celom aute v zimnom období a v lete zasa príliš horúco? Toto bežne zažíva väčšina z nás. Ale čo keby to bolo naopak? Prísť v zime do príjemne vyhriateho a v lete pekne vychladeného auta. No kto by to nechcel? Nie je v tom žiadny problém! Ideálnym riešením na zimu aj leto je diaľkový štart.

Vyhriatie vozidla v zime existuje na trhu už niekoľko rokov. Riešením bolo buď nezávislé kúrenie, hovorovo „bufík“ alebo autoalarm s diaľkovým štartom. Výhodou nezávislého kúrenia okrem vyhriatia vozidla, či rozmrazenia okien je, že ešte predhreje motor, ktorý sa tak menej opotrebúva. Nesmieme zabudnúť, že pri tomto riešení vyhriatia automobilu sa berie do úvahy aj typ vozidla, čiže ak vlastníte SUV alebo vozidlo vyššej triedy, môže sa cena vyšplhať až na 1500 eur, a to je bez montáže. V prípade automobilov strednej triedy sa ale tiež nedostanete pod 1000 eur. Pre malé vozidlá je cena cca 800 eur.

Z autoalarmov, ktoré podporujú funkciu diaľkový štart sú na slovenskom trhu veľmi populárne alarmy značky Magicar – sú to modely M880AS a M1090AS.

 

Magicar_ovl.jpg 

  

Oba sú v dvoch verziách, a to v analógovom zapojení, resp. v zapojení do CAN BUS zbernice. 1090tka je najvyššia rada z portfólia tejto značky a jeho cena sa aj s montážou pohybuje približne 500 eur. V tejto cene máte kvalitný autoalarm s diaľkovým štartom, plávajúcim kódom poslednej generácie, ktorý bráni pokusu o jeho naskenovanie a mnoho ďalších funkcií.

Sú kompatibilné pre vozidlá s manuálnou, ako aj automatickou prevodovkou. No nie je možné ich namontovať do novších vozidiel, ktoré majú spínaciu skrinku s inteligentným kľúčom.

Pre majiteľov týchto vozidiel je už na trhu riešenie, a tým je novinka od kanadského výrobcu ADS – iDataSTART. Tento produkt je určený pre vozidlá značiek Mercedes-Benz, BMW a MINI.

Tak si ho popíšme trochu bližšie. Jeho veľkou výhodou je, že sa na štartovanie používa originálny diaľkový ovládač od vozidla, čiže nie sú potrebné žiadne doplnkové ovládače. Stlačením tlačidla zamknutie (LOCK) 3x po sebe sa automaticky vozidlo naštartuje. Vtedy sa buď spustí kúrenie alebo klimatizácia a auto sa nám vyhreje alebo vychladí. Čas, ktorý bude vozidlo naštartované je možné nastaviť od 3 až do 35 minút.

BMW_MB_keys_1.jpg 

Po naštartovaní je vozidlo samozrejme uzamknuté, čiže nie je potrebné sa báť, že by s ním niekto odišiel. Je k tomu totiž potrebný originálny ovládač, bez ktorého sa s autom nikto nepohne. Aby sme mali prehľad o tom, že je vozidlo naštartované – systém nás o tom informuje blikaním smeroviek.

Na rozdiel od klasických diaľkových štartov, pri tomto produkte nie je potrebné nechávať v aute druhý diaľkový ovládač – pri inštalácii sa využíva dátový klon diaľkového ovládača. Montáž uľahčuje T-kabeláž s originálnymi konektormi z kvalitných materiálov, a teda nie je potrebná žiadna modifikácia alebo zásah do elektroinštalácie. Napriek tomu sú ale namontovanie, ako aj samotná kúpa, možné len vo vybraných montážnych strediskách, ktoré prešli odborným školením a garantujú profesionálnu montáž a záruku. Bližšie informácie o produktoch a servisných strediskách, ktoré iDataSTART montujú v rámci Slovenskej a Českej republiky nájdete na: www.idatastart.sk, resp. www.idatastart.cz.


Inštalácia je možná do vozidiel s bezkľúčovým (keyless), ako aj s kľúčovým (key) systémom. Aktuálne je systém určený pre vozidlá s automatickou prevodovkou, avšak výrobca plánuje rozšírenie portfólia o systémy aj pre automobily s manuálnou prevodovkou.  Myslelo sa aj na „šetrenie“ dieslových motorov, to znamená, že pri nich je štart oneskorený, aby korektne prebehlo žhavenie.


V nasledujúcej tabuľke sme zhrnuli výhody a nevýhody vyššie uvádzaných produktov.

 

Tabu__ka_sk.jpg

Diskusia

K danej téme nebol pridaný žiaden diskusný príspevok
Tak neváhajte a budte prvý, kto pridá príspevok